کالج جاذبه های گردشگری ایران زمین
کالج جاذبه های گردشگری ایران زمین

کالج اینترنتی ایران شناسی و گردشگری


جاذبه های گردشگری تهران بزرگ

این مکان در سا ل 1268  بنا به  دستور  ناصرالدین شاه  ساخته شد .  این مکان  شامل  ورودی  های فراوان  با چند غرفه  گوناگون است . مثل اینه ها ,  الماس ها ,  عاج ,  و دندان  فیل , و غرفه های کریستالی  که از نظر  خوبی  با غرفه هایی که به تخت طاووس  مشهورند  ر قابت می کنند .

2-  کاخ مرمر,تهران بزرگ                          

این کاخ در فاصله  سالهای 1316-1313  ساخته شده است .  معماری این بنا  امیزه ای از  سبک های  شرقی و  غربی  است . هنر مندانی  مانند  حسین  لرزاده –معمار- استاد یزدی –کاشیکار , محمد حسین صنیع خاتم  و حسین  طاهرزاده  در ساختن  ان همکاری داشته اند .

 3- کاخ صاحبقرانیه , تهران

این کاخ  در دوره  فتحعلی شاه  و در میان  یکی از  کاخ های مجموعه نیاوران ,در شمال  شرقی   تهران ساخته شد هاست . از قسمت ها ی مختلف ان میتوان به حوض خانه , کرسی خانه ,  تالار جهان نما و تالار ایینه  اش اره کرد که با تابلوهای  نقاشی  گران بها  و اشیای  بسیار نفیس  تزیین شده است .

4- کاخ سلطنت اباد تهران

 ایم کاخ  در سال  1305  قمری  به فرمان  ناصرالدین  شاه  در قریه  رستم اباد  در 2 طبقه  ساختخ شد  و حوض وسیعی در وسط دارد .  کاخ سلطنتی دارای  گوی زرینی در  بلند ترین  نقطه شیروانی  بام  جای داده است . سقف زرین  حوض خانه , اتاق های  دیدار  و راهرو های  ان ,  به گچ  بری های  زیبا اراسته  شده است .

5- شمس العماره تهران

 این قصر در  سال 1248  به دستور  ناصرالدین شاه  و  توسط  معیر الممالک  ساخته شد . این عمارت دارای دو برج  است .

6- عمارت  تخت مرمر(تخت سلیمان) تهرا ن

 این تخت به دستور  فتحعلی شاه  قاجار  به شکل  یک سکوی   دیواره دار   بلند  از 65 قطعه  مرمر بزرگ و کوچک   ساخته شده  و در وسط ایوان  اصلی  کاخ مستقر شد. ارتفاع  این  تخت  از کف  ایوان  یک متر و  از 4 طرف  بر  دوش شش  فرشته  و سه  دیو و یازده  ستون  مارپیچ  قرار گرفته  است .

در طرفین  پله  جلو ایوان ,  دو شیر  حجاری شده  قرار داده شده است .

7- عمارت باغ فردوس  تجریش,شمیرانات

این عمارت  توسط  حاج میرزا اقاسی  در زمان  محمد شاه  قاجار بنا شد  و به سبب  زیبایی  و سرسبزی  به باغ فردوس  معروف شد . وسعت  باغ فردوس  حدود 20000 و مساحت  بنای  ان 1000 متر مربع  و در سه طبقه  ساخته شده است .  روی دیوارها ی  جانبی  و دهانه  در جنوبی  تزیینات  گچی  زیبایی  دیده می شود .  بام  عمارت  شیروانی  و درها و  پنجره ها  تماما  از چوب و  شیشه های رنگی  ساخته شده است .

8- بنای انجمن  اثار و مفاخر  فرهنگی, تهران    

این ساختمان  قدیمی  د ر گذشته  یکی از  خانه های  حسین  پاشاخان  وزیر دربار مظفرالدین  شاه  بود . و به  حسینیه  امیر بهادر  معروف شد .  این خانه  با 3000 متر  زیر بنا , دارای تالار  بزرگ  ایینه  کاری و تالار  بزرگ  سخنرانی  است و در خیابان  ولی عصر  و در نزدیکی  های  پل امیر  بهادر قرار دارد .

9- بقعه امامزاده یحیی , تهران

 این بقعه در  کوچه امام زاد ه یحیی ,  محلع عودلاجان  واقع شده است .  این بنا در  سال  1320  شمسی  از روی  نقشه  قدیمی  و  با  همان ابعاد  بازسازی شد .  در این  بقعه  یک  صندوق   مرقد  عتیقه  با 5/2  متر طول و  06/1  متر عرض و 18/1  متر ارتفاع  نصب شد ه  که  تاریخ  895  را دارد .  ساختمان  بقعه  امام زاده  یحیی   از اثار دوره مغول است .

10-بقعه سید اسماییل ,  تهران

این بقعه در  محله چال میدان ,  میان  خیابان  بوذرجمهری  و خیابان مولوی اسسست .  بنای کنونی  بقعه  به زمان  محمد شاه  مربوط است . در قسمت  بالای  سرمرقد, یک در منبت کاری  زیبا  و قدیمی با 162 سانتیمتر  طول و 66 سانتیمتر  عرض نصب شده است . قدیمی ترین  اثر تاریخی  این بقعه  کتیبه ای با  خط نسخ  برجسته با تاریخ جمادی الاول  سال 886  ه-ق  قمری است . و به زمان اق قویونلو ها مربوط است .

11- بقعه سید نصرالدین , تهران

این بقعه در  خیابان  خیام بین امام خمینی و  محمدیه  واقع شده است .  قدیمی ترین  تاریخ  موجود  در این  بقعه ,  سال 993  ه-ق  است  که در  کتیبه ای  بر روی  قطعه  طویل  چوب  به خط  ثلث  برجسته  نوشته شده است .

12-قلعه  توچال- شمیرانات

 شیب جنوبی کوههای البرز , توچال  نامیده می شود  و به یک  مکان اصلی  مشهور برای  کوهنوردان و ورزشکاران  تهران بدل شد هاست . مکانهای تفریحی  محافظت شده  دیگری  در شرق  و غرب  نیز  نظیر  کلکچال , شروین, شیر پالا          ,اسپید کیمر, و پلنگ چال  بنا شد هاست .   ارتفاع زیاد قله   کلکچال  با اندازه  3350  متری  باعث  انتشار  و  ارتعاش  زیاد صدا می شود .  همچنین  راه هایی  به سوی  جمشیدیه , گلاب دره ,  باغ افشار  و دره  وازبار دارد .

13 موزه ملی ایران

این موزه که به موزه باستانی  ایران شهرت دارد زمینی را در حدود  2,741  متر مربع احاطه کرد هاست . . این موزه اولین موزه ایران است که  اثار باستانی  هزاره 6  را تا شروع  دوره اسلامی  نشان می دهد .  این بنا در سال 1935تا 1937    ساخته شده است .  این موزه شامل دو طبقه  تحت عنوان  تالارهای  سخنرانی  و نمایشگاه   و کتابخانه   و ... است . در طبقه  اول این موزه  اثار تاریخی  قدیمی  و به جامانده   از قبل  نمایش داده  شد ه است .  طبقه دو شامل  اثار به جا مانده  از دوره اسلامی است .

14-استانه حضرت عبدالعظیم          

این استانه یکی از  زیارتگاههای  بزرگ  شیعیان  جهان در شهر ری است .  حضرت عبدالعظیم فرزند امام حسن است  که در  قرن 3  هجری  شهید  شد . بقعه های  امام زاده  حمزه ,  برادر امام رضا ,   و امام زتده طاهر  از فرزندان امام  سجاد  و مقبره های برخی از   شاهان قاجار  و شماری از  علما  نیز در  این مجموعه است . قدمت این بنا  سال 848 ه- ق است .

15-  امام زاده داوود,تهران

 این امام زاده   مدفن  داوود ابن  عماد  از نوادگان   حضرت امام زین العابدین است  که در روزهای  تعطیل  ع انبوهی  از زایران  را به سوی خود   خود جذب می کند .  این امام زاده در کوهستانهای شمال غربی  تهران  واقع است  و  بر اهمیت  سیاحتی زیارتی این  منطقه می افزاید .

16- بقعه جوانمرد  قصاب, ری

این بنا در  منصور اباد   ری  واقع شده است  و  مربعی با اضلاع  6  متر است .   در میان  این بقعه  سکوی  مستطیل  شکل  با  یک  متر  ارتفاع ,  دو متر   طول  و 1 متر  عرض دارد .

17-حرم  امام خمینی, تهران

 این ارامگاه بزرگ در  جنوب تهران است .  در اطراف   حرم 4 گلدسته   به ارتفاع 91 متر  و به نشانه  سن مبارک   امام راحل  است .  دور گنبد  این  حرم  با 72  تن   تزیین شده  و 5 در  ورودی  به  اسم  5 تن  دارد .

18- امامزاده  یحیی : شهر ری

  این بقعه  در محله  کهنه  گل  ورامین  است  و تاریخ بنای ان   سال 707  ه- ق است .  کاشی فیروزه  فامی با تاریخ  628  ه-ق  در نزدیکی  مرقد   امام زاده یحیی  کشف شده که  متعلق به   ارامگاه   یکی از  بزرگان شیعه  و قدیمی ترین  لوحه تاریخ دار   تهران است .

 19- برج و مقبره  شبلی , فیروزکوه     

این برج در  شرق شهر دماوند  قرار دارد  و ساختمانی  مخروطی  شکل است  که از اهک  و اجر است  و قدمت ان  به 250  سال می رسد .

20- چشمه اب معدنی ابعلی

  این چشمه در  شمال  دهکده ابعلی  در 60  کیلومتری شمال  شرق  تهران ,  در کنار بستر  رودخانه   مبارک  است .  اب این چشمه  از گروه ابهای  بی کربناته  کلسیک  سرد  متمایل  به اسید  است و  اهن  سیلیس نیز  در ان وجود دارد .

21- چشمه علی , ری

 این چشمه  در شمال  ابن بابویه  و غرب  کارخانه  سیمان  ری  است .  پیشینه  تمدن  این ناحیه  به 4000  سال فبل  از میلاد میرسد .  مشرف به این  چشمه,  سنگ برجسته  نسبتا  بزرگی  است  که سیمای فتحعلی شاه  و برخی  شاه زادگان  قاجار رو ی ان حک است .

22-چشمه  اب معدنی  اسک ,  دماوند

 این چشمه   های 11 گانه  در 96 کیلومتری  شرق  تهران  در دامنه  جنوبی  قله دماوند  و در کف  دره  هراز  در دو سوی  رودخانه  هراز است .  اب این چشمه  حاوی  کلروره  بی کربناته  و هیدروژن  سولفوره  و گوگرد است و برای  درمان عفونت ها ی  مجاری تنفسی  و بیماریهای  جلدی  و مفصلی   موثر است .

23- چشمه اب  گرم لاریجان, لار, تهران

 این چشمه در امتداد دره لار است .  در مظهر  این اب گرم ,  حمام هایی با  خزینه های کوچک  احداث شده است .  فضای پیرامون این چشمه  با اب  و هوای معتدل  و با چشم اندازهای  کوهستانی  مرتفع  در امیخته است .

24-  چشمه قلعه دختر , پلور , فیروزکوه

 ایمن چشمه  در محل  پل  دختر ,  بین  گردنه  امام زاده هاشم  و پلور است  .   اب این چشمه   در تنگه ای  از کوه  میان  رود  خارج می شود  و به سوی    رودخانه سرازیر  میشود . وجه تسمیه   چشمه به  خاطر قلعه دختر  است  که در کنار  ان قرار دارد .  اب  این  چشمه  از گروه  اب های   بی کربناته   کلسیک  سبک  و سرد   نزدیک به خنثی  است .  و نوشیدن  اب  ان  در درمان  بیماریهای  دستگاه گوارش  , کبد و  لوزالمعده  موثر است .

25-     دریاچه سد لار

 این دریاچه در  84  کیلومتر ی تهران  است  و به   به دلیل  نزدیکی به  قله دماوند   هوایی خنک    وچشم اندازهای   زیبایی دارد .   ورزش های ابی مثل  شنا و اسکی  در این دریاچه امکان پذیر است .

 26 دریاچه سد لتیان  , لواسانات , دماوند

  این دریاچه د ر 25 کیلومتری  شمال شرق  تهران  است  و با 330  هکتار  وسعت بر روی   رودخانه  زرین در  جنوب   واقع است  و در حدود  113  کیلومتر  از تهران  فاصله دارد .  این دریاچه  در  مدخل  کوه  و در ارتفاع  2500  متری  قرار دارند و اب انها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:,

|
 


چو ایرن مباشد تن من مباد با عرض سلام به تمامی ایران دوستان . اینجانب حسین هوشیار ساکن شهر رشتخوار در خراسان رضوی هستم . امیدوارم از مطالب این سایت نهایت استفاده راببرید. در ضمن عزیزان بازدیدکننده می توانند در سایت زیر عکس های جاذبه های گردشگری ایرا را ببینند.www.iranlandmarks.com
hooshyar_hossein@yahoo.com

جاذبه های استان خوزستان
جاذبه های استان گلستان
جاذبه های ایران
جاذبه های ایران در خانه شما
جاذبه های تهران بزرگ
جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان
جاذبه های گردشگری ایران
جاذبه های کهگیلویه و بویر احمد
جنوب ایران, دیار حافظان خلیج فارس
دانشجویان باستان شناسی بازدید کنند
دانشجویان توریزم و گردشگری
دانشجویان رشته تاریخ ببینند
دریغ است ایران که ویران شود.
همه جای ایران سرای من است .
ایران از نگاه اثار تاریخی
ایران شناسی
باستان شناسان بازدید کنند .
خراسان شناسی
سیر در ایران از طریق اینترنت
شرق ایران , دیار مردان مومن
شمال ایران ,بهشت بی پایان ایران
گردشگری در ایران
گردشگری در استان ایلام
مازندران بهشت ایران
جاذبه های استان بوشهر
جاذبه های چهار محال و بختیاری
استان فارس
جاذبه های استان سمنان
غرب ایران دیار مردان سلحشور
جاذبه های زنجان
جاذبه ها استان البرز
جاذبه های خراسان شمالی
جاذبه های لرستان
جاذبه های استان مرکزی
جاذبه های استان همدان
جاذبه های استان هرمزگان
خراسان جنوبی
جاذبه های استان یزد
شهر ری استان تهران
جاذبه های گردشگری نیشابور
جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویر احمد
مقالات ایران شناسی
نگاهی کوتاه به استان اصفهان
جاذبه های گردشگری مشهد
جاذبه های گردشگری کلات نادری
جاذبه های گردشگری فیض اباد
جاذبه های گردشگری بجستان
جاذبه های گردشگری گناباد
جادبه های گردشگری صالح اباد
جاذبه های گردشگری تربت جام
جاذبه های کاشمر بردسکن و خلیل اباد
جاذبه های شهرستان سرخس
جاذبه های گردشگری خراسان رضوی
بزرگترین دایره المعارف گردشگری خراسان رضوی
دایره المعارف گردشگری ایران
جاذبه های شهر فیروزه نیشابور
جاذبه های گردشگری فریمان
جاذبه های گردشگری سبزوار
جاذبه های گردشگری تایباد
جاذبه های گردشگری باخرز
جاذبه های گردشگری رشتخوار
جاذبه های کهگیلویه و بویر احمد
جاذبه های گردشگری چناران
جاذبه های گردشگری استان کردستان
خراسان رضوی در یک نگاه
جاذبه های گردشگری شهر قوچان
جاذبه های گردشگری شهر درگز
جادبه های گردشگری استان قزوین
جاذبه های گردشگری استان اردبیل
جادبه های گردشگری استان اذرباییجان شرقی
جادبه های گردشگری استان اذرباییجان غربی
جادبه های گردشگری استان قم
جادبه های گردشگری استان کرمان
جاذبه های استان اردبیل

 

حسین هوشیار

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جاذبه های گردشگری ایران زمین و آدرس iranlandmarks.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تایلند از نگاه من
جاذبه های ایران زمین
جاذبه های ایران زمین,گالری عکس
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 

 

جاذبه های استان اردبیل 2
جاذبه استان اردبیل 1
استان کرمان ,دیار کریمان
جاذبه های گردشگری زیارتی استان قم
جاذبه های استان قزوین
جاذبه های گردشگری شهر درگز
جاذبه های شهر قوچان
جاذبه های گردشگری استان کردستان
جاذبه های گردشگری چناران
نگاهی به کهگیلویه و بویر احمد
جاذبه های گردشگری شهر رشتخوار(فروغ افتاب)
جاذبه های گردشگری باخرز
جاذبه های گردشگری تایباد
جاذبه های گردشگری سبزوار
جاذبه های گردشگری فریمان
جاذبه های شهر فیروزه نیشابور
جاذبه های گردشگری تربت جام
جاذبه های گردشگری شهر سرخس
جاذبه های کاشمر , بردسکن و خلیل اباد
جاذبه های گردشگری صالح اباد تربت جام

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 199
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1